Vågar inte sova

Ännu ett piller och två powerking.
Vågar inte sova. Är så rädd. Risken är för stor att den lilla motivation jag försökt bygga upp försvinner om jag sover. Är så rädd för att vakna och inte våga. Att jag bara kommer ligga i sängen med blicken fäst i väggen och känna ångesten svepa över mig som ett varmt täcke. Få mig att inte ringa, få mig att inte gå på introduktionen till nya kursen.

Jag längtar så. Vill ringa, få det överstökat. Men ju mer det närmar sig desto osäkrare blir jag. Vad ska jag säga egentligen? Kommer det leda någon vart? De kommer fnysa åt mig, skaka på huvudet och säga Seså flicka lilla, ut och ta tag i Världen nu som alla andra, sluta vara så jävla LAT och MESIG ditt lilla våp!!

Jag borde bara slänga täcket över huvudet som en duktig idiot och knapra piller och hinka koffein i alla dess slag och spy spy spy tills hjärtat ger upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0